Discover the Good Life in Our Community

Storutvidelse gir flere jobbmuligheter i Gardermoregionen!

Skrevet av: Marianita Hustveit
Dato: 17. februar 2025
Kommune: Ullensaker
Næringsliv

Thon Hotel Oslo Airport dobler kapasiteten og åpner dørene til Norges største kongresshall. Når den nye hallen står klar 6. oktober, vil den romme opptil 10 000 gjester – og skape flere arbeidsplasser i Gardermoregionen. Med behov for flere ansatte på tvers av avdelinger, er dette en gyllen mulighet for lokal arbeidskraft.

 

En storsatsing for store arrangementer

Gardermoregionen fortsetter å vokse som et knutepunkt for næringsliv og konferanser. Thon Hotel Oslo Airport utvider, og når den nye kongresshallen står klar 6. oktober i år, vil den bli landets største i sitt slag. Dagens hall på 2550 kvadratmeter blir doblet til hele 5100 kvadratmeter, noe som åpner for enda større arrangementer. Den nye hallen vil ha kapasitet til banketter med opptil 5000 gjester og konserter for 10 000. Med en takhøyde på 10 meter legges det til rette for store messer, utstillinger, konferanser og lanseringer. Kongresshallen vil tilby toppmoderne utstyr, inkludert Norges største LED-vegg på 115 kvadratmeter, flere LED-skjermer langs langsiden og et utvidet teknisk team for drift og vedlikehold.

Med den nye kongressalen ønsker Thon Hotel Oslo Airport å tiltrekke seg både nasjonale og internasjonale arrangementer. I dag finnes det få arenaer i Norge som kan håndtere så store kongresser og eventer, og hotellet ser en mulighet til å fylle dette markedet. Med sin strategiske beliggenhet nær Oslo lufthavn er hotellet godt posisjonert for å være en foretrukken destinasjon for store konferanser, messer og banketter. Som en del av utvidelsen bygges også en egen restaurantdel tilknyttet konferanseområdet. Denne vil ha kapasitet til rundt 1000 sittende gjester, med mulighet for stående servering ved større arrangementer.

– Vi ser et økende behov for større konferansefasiliteter, både nasjonalt og internasjonalt. Det er få steder i Norge som kan håndtere så store arrangementer, og vi ønsker å ta en ledende posisjon i dette markedet, sier hotelldirektør Birgit Kjuus

 

Thon hotel oslo airport
SLIK VIL DET SE UT: Illustrasjonsbildet viser hvordan den nye kongresshallen vil se ut på innsiden.  Foto: Goldbox.

 

Flere arbeidsplasser til Gardermoregionen

Med denne utvidelsen styrker hotellet sin posisjon som en av Norges ledende konferansearenaer, og med økt kapasitet følger også et økt behov for flere ansatte.

Hotellet forventer et betydelig behov for arbeidskraft i ulike roller. Servicepersonell, kjøkkenstab, konferanseverter og arrangementskoordinatorer vil være essensielle for å håndtere det økende volumet av gjester og arrangementer.

– Det er klart vi trenger flere ansatte når vi skal doble kapasiteten vår. Selv om vi ønsker å drive så effektivt som mulig, vil en utvidelse av denne størrelsen kreve flere folk for å få alt til å gå rundt, fortsetter Kjuus entusiastisk.

Thon Hotel Oslo Airport ønsker å rekruttere lokalt og ser etter dyktige medarbeidere fra Gardermoregionen. For hotellet er det en fordel å ansette folk med lokal tilknytning. Kort reisevei gir ansatte en mer fleksibel arbeidshverdag, og det styrker også det lokale næringslivet. I tillegg ser hotellet verdien av å ha medarbeidere som kjenner området godt og kan bidra til å skape en helhetlig og imøtekommende opplevelse for gjestene. Erfaring fra servicebransjen er et stort pluss, men det er også rom for førstegangssøkere som ønsker sin første arbeidserfaring. Hotellet ser etter personer som er serviceinnstilte, liker å møte mennesker og har lyst til å lære. Enten man har bakgrunn fra bransjen eller er ny i arbeidslivet, vil det være muligheter for opplæring og utvikling.

Hotellet har allerede flere ansatte som har jobbet der i mange år, noen helt siden 2007. Mange har startet i serviceyrker, som servitør, og har arbeidet seg opp til stillinger som for eksempel bankettsjef. Dette viser at det finnes gode muligheter for utvikling og karrierevekst internt i bedriften.

Arbeidsmiljøet er en viktig del av hotellets kultur. Her ser de ansatte hverandre, bryr seg om hverandre og sørger for at alle blir sett og forstått. De som er interessert i å bli en del av teamet, oppfordres til å følge med på utlyste stillinger  hos Thon Hotels i tiden fremover. Med en voksende kongressatsing vil det åpne seg spennende muligheter for både erfarne fagfolk og de som ønsker å starte en karriere innen hotell- og konferansebransjen.

 

UNDER ARBEID: 6. oktober vil denne byggeplassen være erstattet med en utvidet kongresshall. Foto: Innovasjon Gardermoen

 

Setter Gardermoregionen på kartet

Denne utvidelsen er ikke bare viktig for hotellet, men også for hele regionen. Store konferanser og arrangementer vil gi ringvirkninger for lokalt næringsliv, inkludert restauranter, transporttjenester og hoteller i området.

– Vi ser at flere aktører i regionen samarbeider for å fremme Gardermoregionen som en attraktiv destinasjon. Når det skjer store ting her, gagner det hele området, sier hotelldirektøren med et glimt i øyet.

Også andre hoteller i området forventes å dra nytte av økningen i besøkende. Når store arrangementer arrangeres på Thon Hotel Oslo Airport, vil det ofte være behov for overnatting også i nabohotellene, noe som bidrar til økt aktivitet og omsetning for hele regionen.

 

UTENFOR: Illustrasjonsbilde viser hvordan det er forventet at det vil se ut utenfor. Foto: Goldbox

 

Fremtidens konferansedestinasjon

Med denne utvidelsen befester Gardermoregionen sin rolle som en viktig møteplass for næringslivet. Norges største kongresshall er et tydelig signal om at regionen satser offensivt for å tiltrekke seg store arrangementer og konferanser.

Utvidelsen av Thon Hotel Oslo Airport gir både innbyggere og næringsliv nye muligheter for vekst. Med flere jobbmuligheter og en styrket lokaløkonomi, åpner dette dørene til en unik arena for nettverksbygging og synlighet. Planleggingen av åpningsarrangementet allerede i full sving – og det er mye å se frem til, sier Kjuus med et stort smil.

 


GLEDER SEG: Hotelldirektør Birgit Kjuus gleder seg stort til kongresshallen åpner. Foto: Innovasjon Gardermoen

Thon Hotel Oslo Airport dobler kapasiteten og åpner dørene til Norges største kongresshall. Når den nye hallen står klar 6. oktober, vil den romme opptil 10 000 gjester – og skape flere arbeidsplasser i Gardermoregionen. Med behov for flere ansatte på tvers av avdelinger, er dette en gyllen mulighet for lokal arbeidskraft.

 

En storsatsing for store arrangementer

Gardermoregionen fortsetter å vokse som et knutepunkt for næringsliv og konferanser. Thon Hotel Oslo Airport utvider, og når den nye kongresshallen står klar 6. oktober i år, vil den bli landets største i sitt slag. Dagens hall på 2550 kvadratmeter blir doblet til hele 5100 kvadratmeter, noe som åpner for enda større arrangementer. Den nye hallen vil ha kapasitet til banketter med opptil 5000 gjester og konserter for 10 000. Med en takhøyde på 10 meter legges det til rette for store messer, utstillinger, konferanser og lanseringer. Kongresshallen vil tilby toppmoderne utstyr, inkludert Norges største LED-vegg på 115 kvadratmeter, flere LED-skjermer langs langsiden og et utvidet teknisk team for drift og vedlikehold.

Med den nye kongressalen ønsker Thon Hotel Oslo Airport å tiltrekke seg både nasjonale og internasjonale arrangementer. I dag finnes det få arenaer i Norge som kan håndtere så store kongresser og eventer, og hotellet ser en mulighet til å fylle dette markedet. Med sin strategiske beliggenhet nær Oslo lufthavn er hotellet godt posisjonert for å være en foretrukken destinasjon for store konferanser, messer og banketter. Som en del av utvidelsen bygges også en egen restaurantdel tilknyttet konferanseområdet. Denne vil ha kapasitet til rundt 1000 sittende gjester, med mulighet for stående servering ved større arrangementer.

– Vi ser et økende behov for større konferansefasiliteter, både nasjonalt og internasjonalt. Det er få steder i Norge som kan håndtere så store arrangementer, og vi ønsker å ta en ledende posisjon i dette markedet, sier hotelldirektør Birgit Kjuus

 

Thon hotel oslo airport
SLIK VIL DET SE UT: Illustrasjonsbildet viser hvordan den nye kongresshallen vil se ut på innsiden.  Foto: Goldbox.

 

Flere arbeidsplasser til Gardermoregionen

Med denne utvidelsen styrker hotellet sin posisjon som en av Norges ledende konferansearenaer, og med økt kapasitet følger også et økt behov for flere ansatte.

Hotellet forventer et betydelig behov for arbeidskraft i ulike roller. Servicepersonell, kjøkkenstab, konferanseverter og arrangementskoordinatorer vil være essensielle for å håndtere det økende volumet av gjester og arrangementer.

– Det er klart vi trenger flere ansatte når vi skal doble kapasiteten vår. Selv om vi ønsker å drive så effektivt som mulig, vil en utvidelse av denne størrelsen kreve flere folk for å få alt til å gå rundt, fortsetter Kjuus entusiastisk.

Thon Hotel Oslo Airport ønsker å rekruttere lokalt og ser etter dyktige medarbeidere fra Gardermoregionen. For hotellet er det en fordel å ansette folk med lokal tilknytning. Kort reisevei gir ansatte en mer fleksibel arbeidshverdag, og det styrker også det lokale næringslivet. I tillegg ser hotellet verdien av å ha medarbeidere som kjenner området godt og kan bidra til å skape en helhetlig og imøtekommende opplevelse for gjestene. Erfaring fra servicebransjen er et stort pluss, men det er også rom for førstegangssøkere som ønsker sin første arbeidserfaring. Hotellet ser etter personer som er serviceinnstilte, liker å møte mennesker og har lyst til å lære. Enten man har bakgrunn fra bransjen eller er ny i arbeidslivet, vil det være muligheter for opplæring og utvikling.

Hotellet har allerede flere ansatte som har jobbet der i mange år, noen helt siden 2007. Mange har startet i serviceyrker, som servitør, og har arbeidet seg opp til stillinger som for eksempel bankettsjef. Dette viser at det finnes gode muligheter for utvikling og karrierevekst internt i bedriften.

Arbeidsmiljøet er en viktig del av hotellets kultur. Her ser de ansatte hverandre, bryr seg om hverandre og sørger for at alle blir sett og forstått. De som er interessert i å bli en del av teamet, oppfordres til å følge med på utlyste stillinger  hos Thon Hotels i tiden fremover. Med en voksende kongressatsing vil det åpne seg spennende muligheter for både erfarne fagfolk og de som ønsker å starte en karriere innen hotell- og konferansebransjen.

 

UNDER ARBEID: 6. oktober vil denne byggeplassen være erstattet med en utvidet kongresshall. Foto: Innovasjon Gardermoen

 

Setter Gardermoregionen på kartet

Denne utvidelsen er ikke bare viktig for hotellet, men også for hele regionen. Store konferanser og arrangementer vil gi ringvirkninger for lokalt næringsliv, inkludert restauranter, transporttjenester og hoteller i området.

– Vi ser at flere aktører i regionen samarbeider for å fremme Gardermoregionen som en attraktiv destinasjon. Når det skjer store ting her, gagner det hele området, sier hotelldirektøren med et glimt i øyet.

Også andre hoteller i området forventes å dra nytte av økningen i besøkende. Når store arrangementer arrangeres på Thon Hotel Oslo Airport, vil det ofte være behov for overnatting også i nabohotellene, noe som bidrar til økt aktivitet og omsetning for hele regionen.

 

UTENFOR: Illustrasjonsbilde viser hvordan det er forventet at det vil se ut utenfor. Foto: Goldbox

 

Fremtidens konferansedestinasjon

Med denne utvidelsen befester Gardermoregionen sin rolle som en viktig møteplass for næringslivet. Norges største kongresshall er et tydelig signal om at regionen satser offensivt for å tiltrekke seg store arrangementer og konferanser.

Utvidelsen av Thon Hotel Oslo Airport gir både innbyggere og næringsliv nye muligheter for vekst. Med flere jobbmuligheter og en styrket lokaløkonomi, åpner dette dørene til en unik arena for nettverksbygging og synlighet. Planleggingen av åpningsarrangementet allerede i full sving – og det er mye å se frem til, sier Kjuus med et stort smil.

 


GLEDER SEG: Hotelldirektør Birgit Kjuus gleder seg stort til kongresshallen åpner. Foto: Innovasjon Gardermoen

Hva leter du etter?